בניית אתרים בהתאמה אישית
חשוב לדעת כי מעצם טבעה, בניית אתרים בהתאמה אישית אינה מאפשרת הגדרת תהליכים כוללנית, שכן לכול אתר יש את המאפיינים, התוכנות והצרכים הייחודיים לו. מאפיינים אלו תלויים במשתנים רבים כמו גודל האתר, כמות התנועה הצפויה בו, מטרותיו וקהל היעד שלו. יחד עם זאת, קיימים מספר שלבים בסיסיים הנדרשים בכול בניית אתר מכול סוג.
הגדרות יעדים ומטרות
בניית אתרים בהתאמה אישית מתחילה בהגדרת מטרותיו, יעדיו וצרכיו של האתר, הנחלקים לשתי קטגוריות עיקריות - תדמית או מכירה. הקטגוריות הללו מתפצלות בתורן לסוגי אפיונים מרובים, כדוגמת אתר שנועד לקדם ולמכור מוצר אחד לעומת אתר מסחרי למכירת כלל מוצרי העסק, אתר שנועד למיתוג העסק ולהגדלת רשימות התפוצה שלו, או אתר המספק שירותי תמיכה ועדכון לקהל לקוחותיו. שלב זה של אפיון צרכי האתר הינו בעל חשיבות גדולה עבור בנייתו ועיצובו.
הגדרת צרכי קהל היעד
לאחר שהוגדרה מטרת האתר יש להתאימה לצרכים ולהעדפות של קהל היעד שאליו הוא פונה. לשם כך יש לאפיין את קהל היעד מבחינת גילו, מינו, מצבו הסוציו אקונומי ומקום מגוריו, ובתוך כך להתחשב בסגנונם של האתר ומוצריו. כך לדוגמא, אתר הפונה אל נשים בנות חמישים ומוכר להן תכשיטי יוקרה, יעוצב באופן שונה לחלוטין מאתר שנועד לאותו קהל היעד ומציע חבילות נופש. גם ההגדרות שיתקבלו בשלב זה ישפיעו רבות על עיצובו של האתר ועל תכניו השונים.
עיצוב ובניית אתר בהתאמה אישית
בהסתמך על אפיון צרכי האתר וקהל היעד ניתן לעבור לשלב המעשי של בניית אתרים בהתאמה אישית. התאמה זו נוגעת לגודל האתר, מספר הדפים שבו והקישורים ביניהם, מפת אתר, חלוקה לקטגוריות, וכן הכנסת כותרות, תכנים, באנרים, תמונות וסרטונים. בנוסף, בניית אתר עוסקת בכול הצרכים הייחודים לו כמו דף הרשמה, סל קניות, סקרי דעת קהל, הוספת תגובה, יצירת קשר ואמצעי תשלום. מעבר לכך, עיצוב האתר נעשה בהתאם ללוגו ולצבעים המובילים של המותג, למסר שרוצים להעביר, ולהיבטים ויזואליים שונים הקשורים לקהל היעד.
כלי אתר מותאמים אישית
חלק חשוב ממלאכת בניית אתרים בהתאמה אישית הינו שימוש בכלים טכנולוגיים הנחוצים לתפקודם השוטף. על מנת ליצור אתר המתפקד באופן יעיל ותקין יש להיעזר בכלים מתקדמים וידידותיים למשתמש העולים במהירות, נגישים למנועי החיפוש והדפדפנים, וכמובן בנויים ומתוכנתים בהתאמה ספציפית לצרכי האתר. אחד הכלים החשובים ביותר בתחום זה הינן מערכות ניהול תוכן מקצועיות המאפשרות לבעלי האתר לבצע קשת רחבה של פעולות, ובעיקר להוסיף או להסיר תכנים, תמונות וסרטונים באופן שוטף.
הילה הדר
קידום אתרים ושיווק בפייסבוק